Dit is de privacyverklaring van ISM Makelaars, gevestigd aan de Veerweg 43, 4471BJ te Wolphaartsdijk (hierna: de “makelaar” of “wij”). Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van onze klanten, potentiële klanten en andere personen die onze website bezoeken of contact met ons hebben.
In deze privacyverklaring kunt u informatie vinden over hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Als u na het lezen van deze privacyverklaring nog vragen heeft over de wijze waarop wij omgaan met persoonsgegevens, als u gebruik wilt maken van uw in deze privacyverklaring genoemde rechten op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”), of andere wet- en regelgeving over persoonsgegevens, of als u een klacht wilt indienen over het gebruik van uw persoonsgegevens kunt u contact met ons opnemen via telefoon: 0113-268 199 of e-mail: info@ismmakelaars.nl. Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, of als u uw klacht liever niet bij ons indient, kunt u deze ook indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, via de website autoriteitpersoonsgegevens.nl
De makelaar is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en zal daarbij de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten en uiteraard de regels die voortvloeien uit de AVG en andere wet- en regelgeving naleven.
Klanten
Indien u ons inschakelt voor de verkoop van een woning, verzoeken wij u om ons de volgende persoonsgegevens te verstrekken:
• uw naam, adres, geslacht en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres;
• de omschrijving en de kenmerken van de woning zoals oppervlakte, kadastrale gegevens, WOZ- waarde, de vraagprijs, enzovoort;
• een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs, waarin wij het BSN-nummer onleesbaar maken.
Wij verwerken deze persoonsgegevens, en andere gegevens die u vrijwillig aan ons verstrekt, om u bij te staan bij de verkoop van uw woning. De grondslag voor deze verwerking is uitvoeren van de overeenkomst die u met ons bent aangegaan.
De kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs vragen wij u omdat wij op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht zijn om onze klanten te identificeren aan de hand van het originele identiteitsbewijs en de gegevens daarvan vast te leggen. Wij maken het BSN-nummer onleesbaar omdat er geen wettelijke grondslag is voor de verwerking daarvan.
Indien u ons inschakelt voor de aankoop van een woning, verzoeken wij u om ons de volgende persoonsgegevens te verstrekken:
• uw naam, adres, geslacht en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres;
• het zoekprofiel met uw woonwensen, waaronder de maximale koopprijs die u wilt betalen;
• een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs, waarin wij het BSN-nummer onleesbaar maken;
• indien u geïnteresseerd bent in een woning kunnen wij u verzoeken aanvullende gegevens te verstrekken waarom de verkoper vraagt zoals loonstroken, bankafschriften, werkgeversverklaring of een uittreksel uit het bevolkingsregister;
• nadat u een woning heeft gekocht: uw nieuwe adres en de transactiegegevens;
Wij verwerken deze gegevens, en andere gegevens die u vrijwillig aan ons verstrekt, om u bij te staan bij het zoeken en aankopen van een woning. De grondslag voor deze verwerking is het uitvoeren van de overeenkomst die u met ons bent aangegaan.
De kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs vragen wij u omdat wij op grond van de Wwft verplicht zijn om onze klanten te identificeren aan de hand van het originele identiteitsbewijs en de gegevens daarvan vast te leggen. Wij maken het BSN-nummer onleesbaar omdat er geen wettelijke grondslag is voor de verwerking daarvan.
Betalingsgegevens
Indien u een opdracht aan ons verstrekt, verwerken wij ook gegevens die nodig zijn voor het sturen van een rekening voor de diensten die de Makelaar verricht en het ontvangen van betalingen (zoals uw bankrekeningnummer). De grondslag voor deze verwerking is het uitvoeren van de overeenkomst die u met ons bent aangegaan.
Potentiële klanten
Wij verwerken ook persoonsgegevens van potentiële klanten. Van bezoekers van onze website die het daarop aangeboden zoekformulier invullen leggen we de volgende gegevens vast:
• naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;
• het zoekprofiel met uw woonwensen, waaronder de maximale koopprijs die u wilt betalen;
• of u akkoord gaat met het ontvangen van onze nieuwsbrief per e-mail.
Van potentiële klanten die ons op andere wijze benaderen – zoals per e-mail, telefoon of door het afgeven van een visitekaartje, verwerken wij de gegevens die zij bij ons achterlaten. Het gaat dan om de contactgegevens die u aan ons verstrekt en de reden waarom u contact met ons zoekt (bijvoorbeeld omdat u een vraag heeft).
De contactgegevens die u aan ons verstrekt gebruiken wij om contact met u op te nemen indien nodig, bijvoorbeeld om u de resultaten van een zoekopdracht te versturen of om een vraag te beantwoorden. Wij verwerken deze persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor de behartiging van ons gerechtvaardigd belang, namelijk het belang van het kunnen uitoefenen van onze werkzaamheden en het verkrijgen van nieuwe opdrachten.
Administratie
Wij bewaren onze administratie, waaronder facturen en andere administratieve bescheiden waarop uw persoonsgegevens vermeld zijn, gedurende een periode van zeven jaar na afloop van het boekjaar om te kunnen voldoen aan de fiscale bewaarplicht.
Kopie paspoort
Wij bewaren de kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs gedurende een periode van vijf jaar om te kunnen voldoen aan de bewaarplicht in de Wwft.
Overige contactgegevens
Wij bewaren overige contactgegevens gedurende vijf jaar na het laatste contact, tenzij u eerder een verzoek bij ons indient om deze te verwijderen.
De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.
Zo maken wij gebruik van externe partijen voor:
• onze softwareoplossingen (bijvoorbeeld via onze kantoorautomatiseerder Realworks B.V.);
Met deze partijen (verwerkers) maken wij uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen.
Wij kunnen uw gegevens daarnaast aan derden verstrekken indien u ons daarom verzoekt. Zo kunnen wij uw gegevens rechtstreeks aan een notaris verstrekken indien u overgaat tot aan- of verkoop van een woning. Na uw goedkeuring kunnen we uw naam, telefoonnummer verstrekken aan onze hypotheekadviseur H&G Financieel Adviesgroep te Goes, zodat hij contact met u kan opnemen t.b.v. het maken van een afspraak voor een eerste adviesgesprek. Na uw goedkeuring kunnen we uw naam, adres, emailadres en telefoonnummer doorgeven aan het bouwkundig adviesbureau De Bruijndiensten te Bergen op Zoom t.b.v. het maken van een afspraak voor het uitvoeren van een bouwtechnische keuring e/o het opstellen van een energielabel van het te (ver)kopen pand.
Wij verstrekken uw gegevens verder niet aan derden tenzij wij op grond van geldende wet- en regelgeving verplicht worden bepaalde gegevens te verstrekken, bijvoorbeeld aan de politie in het kader van een opsporingsonderzoek.
www.ismmakelaars.nl bevat links naar websites van andere partijen. ISM Makelaars draagt geen verantwoordelijkheid voor de vertrouwelijkheid, juistheid en volledigheid van de gegevens op sites van andere partijen.
Wij hebben passende technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en ongeoorloofde toegang door derden. Bovendien verplichten wij onze ICT provider eveneens dergelijke passende technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen te treffen.
U heeft de volgende rechten:
a. Het recht op inzage in uw persoonsgegevens en het ontvangen van een kopie daarvan.
b. Het recht op rectificatie van uw persoonsgegevens indien deze niet juist of onvolledig zijn.
c. Het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking en/of – in bepaalde gevallen - het recht op beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens.
d. In bepaalde gevallen: het recht om uw persoonsgegevens te laten wissen (‘recht op vergetelheid’). e. Het recht om uw persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machinaal leesbare vorm te verkrijgen en die gegevens aan een ander over te dragen.
Voor meer informatie over deze rechten en wanneer u die kunt uitoefenen: zie artikelen 15 tot en met 20 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
U kunt uw rechten uitoefenen door contact met ons op te nemen via het aan het begin van de privacyverklaring genoemde e-mailadres of telefoonnummer.
Uw makelaar maakt voor haar dienstverlening gebruik van een kantoorautomatiseerder. Dit brengt mee dat er in sommige gevallen persoonsgegevens worden verwerkt. Gelet op de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens aan dit gebruik stelt, heeft uw makelaar onderhavige Privacy verklaring opgesteld. Hierin kunt u lezen hoe uw makelaar en haar kantoorautomatiseerder omgaan met uw gegevens.
Uw makelaar kan de door haar ingeschakelde kantoorautomatiseerder in staat stellen persoonsgegevens te verwerken met als doel de verbetering van haar eigen dienstverlening en die van de makelaar.
Uw makelaar maakt gebruik van de volgende kantoorautomatiseerder:
Realworks B.V.
W.G. Plein 650
1054 SK Amsterdam
020 – 412 01 20
Deze kantoorautomatiseerder heeft de door haar te verrichten verwerking van persoonsgegevens aangemeld bij het College bescherming persoonsgegevens.
De volgende door de makelaar vastgelegde gegevens inzake de koop of verkoop van een object, worden door de kantoorautomatiseerder verwerkt:
De kantoorautomatiseerder maakt ter verbetering van zowel haar eigen dienstverlening als die van uw makelaar statistieken, rangschikkingen en selecties. Daarnaast kunnen de gegevens door de kantoorautomatiseerder verrijkt worden met bijvoorbeeld gegevens van het Kadaster, het CBS en Google Maps.
Uw makelaar en voor zover relevant de kantoorautomatiseerder zien erop toe dat uw (persoons)gegevens adequaat en conform de daaraan te stellen organisatorische en technische eisen beveiligd worden.
Gegevens worden niet langer bewaard dan voor de hierboven aangegeven doeleinden noodzakelijk, dan wel voor zover dat nodig is voor de naleving van wettelijke verplichtingen.
Verzoeken tot inzage, correctie of verwijdering van uw gegevens kunt u richten aan voornoemde kantoorautomatiseerder onder vermelding van uw naam en adres. Daarop wordt in principe binnen vier weken gereageerd en zal voor zover redelijkerwijs mogelijk, dan wel wettelijk toelaatbaar, worden voldaan.
Onder omstandigheden kunnen er wettelijke verplichtingen zijn de betreffende persoonsgegevens te bewaren of kunnen er andersoortige dringende redenen zijn welke zich tegen de verwijdering, correctie of inzage verzetten.
Uw makelaar is beschikbaar voor eventuele vragen en/of opmerkingen ten aanzien van uw privacy. U kunt te allen tijde contact opnemen met de makelaar of de hiervoor genoemde kantoorautomatiseerder.
Makelaar
ISM Makelaars
Kantoorautomatiseerder Realworks B.V. W.G. Plein 650
1054 SK Amsterdam
020 – 412 01 20
Er kan soms iets veranderen in de persoonsgegevens die wij verwerken of de toepasselijke regelgeving. In dat geval kunnen wij deze privacyverklaring aanpassen. Bij ingrijpende wijzigingen zullen wij een melding op de website plaatsen en u per e-mail van de wijziging op de hoogte brengen.
Versie mei 2018
"We vonden het heel positief hoe je het huis in de Papeweg aan ons liet zien en daarom hebben we je gevraagd voor de verkoop van ons eigen huis, wat naar onze volle tevredenheid is verlopen. Alleen in het begin misten we wel wat info over eventuele belangstelling, zowel kijkers op internet als echte belangstellenden.
"Nadat mijn huis al 5 jaar te koop stond en ik alles geprobeerd had (dacht ik) was het vertrouwen weg met mijn vorige makelaar. Totdat ik bij jou op je site uitkwam en nadat ik je gesproken had zag ik het weer zitten. Ik heb gevraagd of je mijn onverkoopbare huis wilde omarmen en dat deed je. En hoe, door jouw positieve aanpak en eigen 'stijl' van werken wist je precies de knelpunten er uit te halen en om te zetten in iets goeds! Dat bleek, want binnen 2 maanden wist jij wel mijn huis te verkopen!! Wat bijzonder knap gedaan! Heel erg bedankt voor je inzet en vooral je goede adviezen en zeer goede kennis van zaken waardoor je het verschil wist te maken wat zo nodig was! We kunnen verder nu."
"Wij hadden echt de indruk en waren daar ook van overtuigd, dat er 'werk' van onze opdracht werd gemaakt. Met name de snelle terugkoppeling van informatie ervaarden wij als zeer prettig en getuigde van een serieuze benadering naar ons toe. De contacten, of dat nu persoonlijk, per telefoon of per email was, waren prettig en voldoende frequent. Wij bevelen u zeker aan bij anderen indien daar aanleiding toe is."
"Een zeer duidelijke website met veel foto's en info. No cure no pay was voor ons één van de redenen om voor jou te kiezen. We hebben een goede samenwerking en contact gehad, zowel persoonlijk als via email. Nogmaals hartelijk dank voor alles."
Wij zijn heel tevreden na verkoop oude woning en aankoop nieuwe woning. Het adviseren voor lagere vraagprijs, zoeken naar andere woning, meegaan, lage courtage, korting notaris. Kleine attenties zoals foto van ons oude huis, al die stukjes extra hebben wij erg gewaardeerd. Ga zo door en we wensen je veel succes."
"Je hebt onze mening over makelaars radicaal veranderd. Gelukkig weten we nu, dat er nog eerlijke/oprechte makelaars rondlopen, die je goed begeleiden tijdens het proces van het kopen van een huis."
Imre heeft een doortastende aanpak. Laat geen zaken op zijn beloop. Communiceerd goed en tijdig is tevens als persoon een leuke aardige vrouw.
09-07-2016